FAQ dla redaktora

  1. Chcę dodać nowy wpis na stronie głównej
    Otwórz panel administracyjny (wp-admin), z menu po lewej wybierz „Wpisy” – „Dodaj nowy”. Wpisz Tytuł i treść, a po zakończeniu edycji – kliknij „Opublikuj” lub „Podejrzyj” (jeśli chcesz sprawdzić, przed publikacją, jak wygląda Twój post).
    Na stronie głównej wyświetlają się wpisy w kategorii „Aktualności”.
  2. Chcę dodać piosenkę do śpiewnika
    Piosenki dodaje się podobnie do wpisów na stronie głównej, ale trzeba im wybrać odpowiednią kategorię. W panelu po prawej stronie, w zakładce „Dokument”, znajdź „Kategorie” i wybierz jedną z podkategorii „Śpiewnik” – czyli „Harcerskie”, „Szanty”, „Znane” i „Turystyczne”.
    Jak dodać chwyty, żeby wyświeliły się po prawej stronie od tekstu piosenki?
    Po wpisaniu tytułu i zaznaczeniu „Proszę zacząć pisać aby wybrać typ bloku” pojawia się plusik w kółku po prawej stronie. Należy go kliknąć, przejść do „Układ strony”, wybrać „Kolumny” i z obrazków wybrać ten z dwoma kolumnami, gdzie prawa kolumna jest mniejsza (trzeci od lewej). Taki układ pojawi się na stronie, z plusami wewnątrz obu kolumn. Należy je kliknąć i wybrać „Akapit”. Chwyty wpisz po prawej, tekst piosenki po lewej.
  3. Chcę poprawić treść na stronie X
    Otwórz panel administracyjny (wp-admin), z menu po lewej wybierz „Strony” -> „Wszystkie strony”. Znajdź stronę, którą chcesz edytować i ją kliknij. Edycja strony wygląda tak samo jak wpisów na stronie głównej (pkt 1 powyżej).
  4. Chcę dodać nową stronę
    Otwórz panel administracyjny (wp-admin), z menu po lewej wybierz „Strony” -> Dodaj nową. Edycja strony odbywa się tak jak w #1.
    • Jeśli nowa strona ma być podstroną innej (np. jest to strona nowej drużyny, która powinna być podstroną „Harcerze”), musisz jeszcze kliknąć koło zębate obok przycisku „Opublikuj/Zaktualizuj” i w zakładce „Dokument” w „Atrybuty strony” wybrać stronę nadrzędną.
    • Nowa strona domyślnie dostanie adres w postaci uproszczonego tytułu strony. Np. strona „FAQ dla redaktora” dostanie adres horda.org.pl/faq-dla-redaktora . Jeśli chcesz zmienić ten adres – by był prostszy/krótszy, możesz to zmienić klikając w koło zębate obok przycisku „Opublikuj/Zaktualizuj” i w zakładce „Dokument” w „Bezpośredni odnośnik” wpisać odpowiednią „Uproszczoną nazwę do adresu URL”.
    • Wyświetlanie w menu – nowe strony są dostępne pod zdefiniowanym adresem, ale kto na nie trafi, jeśli nie ma ich w menu? Strony można dodawać (i przesuwać) w menu wyłącznie administratorzy strony, a opcja ta dostępna jest w panelu „Wygląd” -> „Menu”. Zaznacz stronę w „Dodaj element menu”, zaznacz stronę i „Dodaj do menu”. Strona powinna pojawić się po prawej w „Struktura menu” (zwykle na samym dole), gdzie możesz ją przeciągnąć góra-dół i lewo-prawo (strony „odstające” w prawo to podstrony strony znajdującej się powyżej).
    • W tym samym miejscu – „Wygląd” -> „Menu” – możesz też dodać linki do stron zewnętrznych. W kolumnie „Dodaj element menu” wybierz „Własne odnośniki”, wpisz adres strony i tytuł, a następnie kliknij „Dodaj do menu”. Dalej postępuj tak jak w punkcie wyżej, by odpowiednio przemieścić nowy odnośnik w menu.
  5. Chcę dodać zdjęcia z obozu/zbiórki do galerii
    Otwórz panel administracyjny (wp-admin), z menu po lewej wybierz „Galeria” -> „Dodaj galerię/Zdjęcia”. Teraz albo pozostaw „Utwórz nową galerię” i wpisz jej tytuł (zachowując standard nazw ROK MIEJSCE), albo wybierz istniejącą galerię. Dodawanie zdjęć można wykonać dwojako – bądź to kliknij „dodaj pliki” i wybierz odpowiednie zdjęcia, bądź też otwórz katalog ze zdjęciami na komputerze, zaznacz wszystkie zdjęcia i przeciągnij je w pole oznaczone „Przeciągnij tu pliki”. Po dodaniu wszystkich plików kliknij „Start upload” i poczekaj na pojawienie się okna potwierdzającego przesłanie zdjęć.
    Jeśli wybrałaś/eś istniejącą galerię, to na tym koniec. Jeśli utworzyłaś/eś nową, to musisz ją jeszcze dodać do istniejącego albumu, by pokazała się na stronie. Z menu po lewej wybierz „Galeria” -> „Zarządzaj albumem”. Z rozwijanego menu, poniżej tytułu strony, wybierz odpowiedni album. Jeszcze niżej zobaczysz trzy kolumny – są to:
    Galerie dodane do danego albumu
    Galerie nieprzypisane do albumu
    Albumy
    Nowo dodane galerie pojawiają się w środkowej kolumnie. Przeciągnij je do lewej kolumny i kliknij „Aktualizuj” powyżej. Proszę, byś zachował(a) chronologię na liście galerii – najnowsze na górze, najstarsze na dole.
  6. Chcę wstawić film z Youtube na stronę

Inne usługi

  1. Poczta w domenie horda.org.pl
    Mamy w Google usługę „Google Apps for your domain” – która z grubsza polega na tym, że można sobie założyć Gmaila (wraz z innymi usługami Google) z adresem @horda.org.pl, a wszystko działa dokładnie tak jak dla usług @gmail.com.
    W naszej, darmowej, wersji limit kont wynosi 50, w tym momencie wykorzystane są 3.
    Chętnych zapraszam do kontaktu: kazimierz@horda.org.pl